fbpx

Telemedycyna

 

Co to jest telemedycyna?

Telemedycyna to świadczenia medyczne wykonywane przy użyciu systemów informatycznych (komputera i internetu) i telekomunikacji (telefonu) oraz najnowszych osiągnięć technologii i medycyny. Umożliwia m.in. skonsultowanie stanu zdrowia i postawienie diagnozy bez konieczności wizyty pacjenta w gabinecie lekarskim.

Usługa telekonsultacji możliwa jest:

  1. przy użyciu telefonu – forma rozmowy telefonicznej
  2. przy pomocy komputera – forma czatu lub wideoczatu ( z użyciem kamery i mikrofonu)

Usługa ta podlega tym samym zasadom jakościowym i kontrolnym, co usługi klasyczne, a w jej trakcie powstaje pełna dokumentacja medyczna.

Regulacje prawne otwierające możliwość świadczenia telemedycyny pojawiły się w Polsce 1,5 roku temu, usługi te uzyskały już niekwestionowaną, silną pozycję w systemie opieki zdrowotnej jako wsparcie i usprawnienie klasycznej działalności leczniczej.

Aktualnie prowadzimy telekonsultację z zakresu :

  • laryngologii;
  • chrapania i bezdechu;
  • medycyny estetycznej;
  • chirurgii estetycznej;
  • dietetyki.

Kiedy warto skorzystać z telekonsultacji laryngologicznej?

  • przewlekły katar;
  • krwawienie z nosa;
  • chrypka i bóle gardła;
  • bóle i zawroty głowy
  • zaburzenia równowagi;
  • zaburzenia smaku i węchu;
  • guzy głowy i szyi;
  • zapalenie gardła, zatok, tchawicy i oskrzeli;
  • problemy z oddychaniem, np. oddychanie przez usta;
  • ból uszu, nieprzyjemne szumy, niedosłuch;
  • chrapanie.

Telemedycyna oferuje:

  • wystawienie e-recepty
  • wystawienie e-zwolnienia
  • wydawanie e- skierowań
  • wgląd w historię wizyt
  • przechowywanie wyników badań
  • listy przyjmowanych leków
  • stały wgląd lekarza w kartę pacjenta
  • stałą opiekę w przypadku choroby przewlekłej
  • bezpieczeństwo danych medycznych

Jakie korzyści daje telemedycyna?

  • oszczędność wydatków – niższy koszt wizyty, brak kosztów związanych z transportem do placówki medycznej
  • oszczędność czasu – pacjent nie musi spędzać czasu w kolejce do gabinetu lekarskiego
  • przełamanie barier geograficznych – nie ma potrzeby dojazdu do placówki medycznej
  • możliwość szybkiego odwołania lub zmiany terminu wizyty
  • przyspieszenie momentu postawienia diagnozy – dostęp do pomocy jest łatwy i szybki
  • lepsza kontrola terapii – pacjent wie, że zawsze jest pod doskonałą opieką. Lekarz może w dowolnym momencie sprawdzić wyniki badań i wydać zalecenia terapeutyczne oraz wystawić e-receptę
  • bezpieczeństwo – “anonimowość” pacjenta i bezpieczeństwo kontaktu z lekarzem, unikanie kontaktu z innymi chorymi

Czego potrzebuje pacjent by umówić się na telekonsultację:

  • dostęp do komputera i internetu – zarejestrowanie konta na platformie lekarz.center
  • dostęp do bankowości online – opłacenie wizyty – przelew na konto, płatność przez Pay-U, BLIK
  • dostęp do e-mail – potwierdzenie rejestracji konta, informacje o umówionej wizycie, potwierdzenie przelewu na nasz adres e-mail w przypadku płatności przelewem na konto
  • dostęp do telefonu – wizyta w formie rozmowy telefonicznej
  • dostęp do komputera – wizyta w formie czatu
  • dostęp do komputera z kamerą i mikrofonem

Rejestracja on-line

Jak umówić się na telekonsultację – Instrukcja krok po kroku:

SPOSÓB PIERWSZY – REJESTRACJA ON-LINE

  1. Na stronie olimedica.pl kliknij przycisk UMÓW WIZYTĘ lub wejdź na stronę internetową olimedica.lekarz.center. Potrzebne będą twoje dane osobowe.
  2. Wybierz specjalizację, która Cię interesuje.

  1. Po wybraniu lekarza w panelu w centralnej części ekranu wybierz z kalendarza odpowiedni termin
  1. Wybierz metodę konsultacji:

  • Konsultacja w naszej placówce (wizyta stacjonarna)
  • Rozmowa telefoniczna
  • Czat
  • Wideoczat
  1. Po wybraniu terminu i sposobu wizyty zaloguj się na swoje konto lub zarejestruj się, tworząc swoje konto w przychodni i podając swoje dane osobowe.

  1. Po zalogowaniu wybierz typ wizyty (np. konsultacja) oraz ewentualnie wybierz objawy i wpisz dodatkowe uwagi dla lekarza

  1. Kliknij przycisk ZAPŁAĆ TERAZ i dokonaj płatności w systemie Pay-U.

  1. Po poprawnym opłaceniu otrzymasz potwierdzenie rezerwacji oraz dokonania przelewu
  1. Przejdź do opcji którą wybrałeś

Rejestracja telefoniczna

SPOSÓB DRUGI – REJESTRACJA TELEFONICZNA

  1. Zadzwoń do Olimedica na nr 91 307 80 29 lub 793 138 757
  2. Podaj formę telekonsultacji:
  • Rozmowa telefoniczna
  • Czat
  • Wideoczat
  1. Wybierz termin telekonsultacji
  2. Po ustaleniu terminu i wybraniu formy telekonsultacji należy dokonać wpłaty na nasze konto bankowe 04 1050 1520 1000 0092 3742 1723 lub zapłacić BLIK-iem
  3. W przypadku płatności przelewem, potwierdzenie przelewu należy wysłać na adres e-mail: info@olimedica.pl maksymalnie do godziny 11.00 w dniu wizyty.
  4. Przed ustalonym terminem telekonsultacji należy zalogować się na swoje konto na stronie olimedica.lekarz.center lub zarejestrować się tworząc swoje konto w przychodni, podając swoje dane osobowe.

Konsultacja telefoniczna

  1. 15 minut przed jej rozpoczęciem otrzymasz SMS zawierający numer telefonu do centrali oraz kod autoryzacyjny ( kod będzie potrzebny jedynie do weryfikacji jeśli dzwonisz z innego numeru telefonu, niż ten podany przy zakładaniu konta).

  1. Połącz się z podanym numerem telefonu o godzinie wskazanej w sms
  2. Postępuj zgodnie z instrukcją centrali.

Konsultacja - wideo lub czat

  1. Na stronie olimedica.pl kliknij przycisk UMÓW WIZYTĘ lub wejdź na stronę internetową olimedica.lekarz.center. Potrzebne będą twoje dane osobowe.
  2. Z lewego panelu TWOJE ZDROWIE wybierz zakładkę WIZYTY.
  3. Znajdź zarezerwowaną wizytę i kliknij przycisk PRZEJDŹ DO TELEKONSULTACJI.
  4. W momencie dołączenia lekarza do telekonsultacji, w centralnej części ekranu, pojawi się okno czatu lub okno wideo.

Cennik

KONSULTACJE ON-LINE
KONSULTACJE ONLINECENA (PLN)
Telekonsultacja 120
Konsultacja on-line - czat, video czat120
Wystawienie e-recepty50

Cennik nie stanowi oferty handlowej wg art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego i jest publikowany tylko w celach informacyjnych. Podane ceny mogą ulec zmianie.

Masz dodatkowe pytania?

Wyślij formularz

Szybki kontakt