
Co to jest telemedycyna?
Telemedycyna to świadczenia medyczne wykonywane przy użyciu systemów informatycznych (komputera i internetu) i telekomunikacji (telefonu) oraz najnowszych osiągnięć technologii i medycyny. Umożliwia m.in. skonsultowanie stanu zdrowia i postawienie diagnozy bez konieczności wizyty pacjenta w gabinecie lekarskim.
Usługa telekonsultacji możliwa jest:
- przy użyciu telefonu – forma rozmowy telefonicznej
- przy pomocy komputera – forma czatu lub wideoczatu ( z użyciem kamery i mikrofonu)
Usługa ta podlega tym samym zasadom jakościowym i kontrolnym, co usługi klasyczne, a w jej trakcie powstaje pełna dokumentacja medyczna.
Regulacje prawne otwierające możliwość świadczenia telemedycyny pojawiły się w Polsce 1,5 roku temu, usługi te uzyskały już niekwestionowaną, silną pozycję w systemie opieki zdrowotnej jako wsparcie i usprawnienie klasycznej działalności leczniczej.
Aktualnie prowadzimy telekonsultację z zakresu :
- laryngologii;
- chrapania i bezdechu;
- medycyny estetycznej;
- chirurgii estetycznej;
- dietetyki.
Kiedy warto skorzystać z telekonsultacji laryngologicznej?
- przewlekły katar;
- krwawienie z nosa;
- chrypka i bóle gardła;
- bóle i zawroty głowy
- zaburzenia równowagi;
- zaburzenia smaku i węchu;
- guzy głowy i szyi;
- zapalenie gardła, zatok, tchawicy i oskrzeli;
- problemy z oddychaniem, np. oddychanie przez usta;
- ból uszu, nieprzyjemne szumy, niedosłuch;
- chrapanie.
Telemedycyna oferuje:
- wystawienie e-recepty
- wystawienie e-zwolnienia
- wydawanie e- skierowań
- wgląd w historię wizyt
- przechowywanie wyników badań
- listy przyjmowanych leków
- stały wgląd lekarza w kartę pacjenta
- stałą opiekę w przypadku choroby przewlekłej
- bezpieczeństwo danych medycznych
Jakie korzyści daje telemedycyna?
- oszczędność wydatków – niższy koszt wizyty, brak kosztów związanych z transportem do placówki medycznej
- oszczędność czasu – pacjent nie musi spędzać czasu w kolejce do gabinetu lekarskiego
- przełamanie barier geograficznych – nie ma potrzeby dojazdu do placówki medycznej
- możliwość szybkiego odwołania lub zmiany terminu wizyty
- przyspieszenie momentu postawienia diagnozy – dostęp do pomocy jest łatwy i szybki
- lepsza kontrola terapii – pacjent wie, że zawsze jest pod doskonałą opieką. Lekarz może w dowolnym momencie sprawdzić wyniki badań i wydać zalecenia terapeutyczne oraz wystawić e-receptę
- bezpieczeństwo – “anonimowość” pacjenta i bezpieczeństwo kontaktu z lekarzem, unikanie kontaktu z innymi chorymi
Czego potrzebuje pacjent by umówić się na telekonsultację:
- dostęp do komputera i internetu – zarejestrowanie konta na platformie lekarz.center
- dostęp do bankowości online – opłacenie wizyty – przelew na konto, płatność przez Pay-U, BLIK
- dostęp do e-mail – potwierdzenie rejestracji konta, informacje o umówionej wizycie, potwierdzenie przelewu na nasz adres e-mail w przypadku płatności przelewem na konto
- dostęp do telefonu – wizyta w formie rozmowy telefonicznej
- dostęp do komputera – wizyta w formie czatu
- dostęp do komputera z kamerą i mikrofonem
Rejestracja on-line
Jak umówić się na telekonsultację – Instrukcja krok po kroku:
SPOSÓB PIERWSZY – REJESTRACJA ON-LINE
- Na stronie olimedica.pl kliknij przycisk UMÓW WIZYTĘ lub wejdź na stronę internetową olimedica.lekarz.center. Potrzebne będą twoje dane osobowe.
- Wybierz specjalizację, która Cię interesuje.

- Po wybraniu lekarza w panelu w centralnej części ekranu wybierz z kalendarza odpowiedni termin
- Wybierz metodę konsultacji:

- Konsultacja w naszej placówce (wizyta stacjonarna)
- Rozmowa telefoniczna
- Czat
- Wideoczat
- Po wybraniu terminu i sposobu wizyty zaloguj się na swoje konto lub zarejestruj się, tworząc swoje konto w przychodni i podając swoje dane osobowe.

- Po zalogowaniu wybierz typ wizyty (np. konsultacja) oraz ewentualnie wybierz objawy i wpisz dodatkowe uwagi dla lekarza

- Kliknij przycisk ZAPŁAĆ TERAZ i dokonaj płatności w systemie Pay-U.

- Po poprawnym opłaceniu otrzymasz potwierdzenie rezerwacji oraz dokonania przelewu
- Przejdź do opcji którą wybrałeś
Rejestracja telefoniczna
SPOSÓB DRUGI – REJESTRACJA TELEFONICZNA
- Zadzwoń do Olimedica na nr 91 307 80 29 lub 793 138 757
- Podaj formę telekonsultacji:
- Rozmowa telefoniczna
- Czat
- Wideoczat
- Wybierz termin telekonsultacji
- Po ustaleniu terminu i wybraniu formy telekonsultacji należy dokonać wpłaty na nasze konto bankowe 04 1050 1520 1000 0092 3742 1723 lub zapłacić BLIK-iem
- W przypadku płatności przelewem, potwierdzenie przelewu należy wysłać na adres e-mail: info@olimedica.pl maksymalnie do godziny 11.00 w dniu wizyty.
- Przed ustalonym terminem telekonsultacji należy zalogować się na swoje konto na stronie olimedica.lekarz.center lub zarejestrować się tworząc swoje konto w przychodni, podając swoje dane osobowe.

Konsultacja telefoniczna
- 15 minut przed jej rozpoczęciem otrzymasz SMS zawierający numer telefonu do centrali oraz kod autoryzacyjny ( kod będzie potrzebny jedynie do weryfikacji jeśli dzwonisz z innego numeru telefonu, niż ten podany przy zakładaniu konta).

- Połącz się z podanym numerem telefonu o godzinie wskazanej w sms
- Postępuj zgodnie z instrukcją centrali.
Konsultacja - wideo lub czat
- Na stronie olimedica.pl kliknij przycisk UMÓW WIZYTĘ lub wejdź na stronę internetową olimedica.lekarz.center. Potrzebne będą twoje dane osobowe.
- Z lewego panelu TWOJE ZDROWIE wybierz zakładkę WIZYTY.
- Znajdź zarezerwowaną wizytę i kliknij przycisk PRZEJDŹ DO TELEKONSULTACJI.
- W momencie dołączenia lekarza do telekonsultacji, w centralnej części ekranu, pojawi się okno czatu lub okno wideo.

Cennik
KONSULTACJE ON-LINE
KONSULTACJE ONLINE | CENA (PLN) |
Telekonsultacja | 120 |
Konsultacja on-line - czat, video czat | 120 |
Wystawienie e-recepty | 50 |
Cennik nie stanowi oferty handlowej wg art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego i jest publikowany tylko w celach informacyjnych. Podane ceny mogą ulec zmianie.